CLASSES

Zaczynamy od poznania głównych zasad rysunku, bo to one są drogą do malarstwa. Punktem wyjścia jest studium martwej natury oraz modela. Ważna jest umiejętność uchwycenia proporcji, głębi obrazu, perspektywy, oddziaływania na siebie barw i postrzeganie formy. Po poznaniu podstaw zaczynamy eksperymentować, łączyć, rozwijać swój własny styl, dając przestrzeń do swobodnej realizacji twórczej.

* program zajęć dostosowany jest do wieku i doświadczenia uczestników.

Technika tańca współczesnego jako główne narzędzie pracy tancerza nie chce mieć zasad, formy, gorsetu, chce mieć znaczenie i zadawać pytania. Tutaj ważniejsza jest indywidualna ekspresja, swoboda, autonomia, czucie i wolność. Skupia się na pracy z ciężarem w kategoriach upadku, odbicia, wznowienia i zawieszenia, architekturze ciała w przestrzeni, rytmie i artykulacji, minimalizowaniu napięć w poszukiwaniu płynności i efektywnego wykorzystania energii i oddechu. Znajomość tej techniki daje konkretne narzędzia do swobodnej kreacji twórczej, jak i wyrażania emocji za pomocą ciała,ruchu. .................................................................................. Pina Baush : „Nie interesuje mnie, jak ludzie się poruszają, ale co nimi porusza”.

'Teatr pozwala nam robić wszystko to na co w życiu nie mamy odwagi. Można kochać, zabijać, wściekać się, płakać, śmiać się i krzyczeć, popełniać błędy, podejmować ryzyko. Ta bezkarność daje niesamowite i wyjątkowe poczucie sprawczości. Pracując nad sztuką, każdy współtwórca ma bezpośredni wpływ na jej końcowy efekt, na partnerów scenicznych i na widza. Ze sceny można mówić o rzeczach ważnych dla nas samych, skłonić do refleksji, rozbawić, podjąć dialog, zmieniać świat.'......................................................................................

W ramach zajęć:
praca nad świadomością ciała, praca z głosem, praca z oddechem, praca ze słowem, improwizacja, etiudy teatralne, zadania aktorskie, ćwiczenia na wyobraźnię, kreatywność, praca z tekstem, dialogi i monologi, elementy teatru ruchu, budowanie napięcia, struktury i kompozycji, psychologia postaci, postaciowanie, wartość i znaczenie gestu, naturalność na scenie, praca nad rolą, przepływ energii, współtworzenie spektaklu.

.

„Nie ma takiej myśli, której nie moglibyśmy wyrazić słowami, nie ma takiej myśli, której nie można wyrazić fotografią. Jest jednak pewna sfera wyobrażeń, które w nas drzemią , które nie są myślami ... to wizje, zrodzone w kopułach wrażliwości i ciekawości . Wciąż je odkrywam i próbuję zmaterializować w formie obrazu”......................................................................

W oparciu o podstawy fotografii , które wedle potrzeb będą zgłębiane podczas zajęć, zapraszamy do odkrywania własnej wrażliwości i sposobu patrzenia przez obiektyw...........................

W ramach zajęć:
proces twórczy - fotografowanie przy świetle dziennym, studyjnym, fotografia analogowa, praca w ciemni; eksploracja własnego stylu; historia fotografii (o twórcach, którymi warto się inspirować); podstawy: ekspozycja, kadr, kompozycja, kolor, kontrast, czerń i biel, głębia ostrości, światłocień.

Akrobatyka to doskonałe uzupełnienie codziennego treningu -dzięki specjalnym zestawom ćwiczeń, oprócz zaspokajania naturalnych potrzeb wysiłku fizycznego, pomaga w korygowaniu wad postawy, wzmacnia aparat mięśniowy, poprawia gibkość oraz ogólną kondycję ciała.

.